III edycja Czytelmanii
2008-03-04 09:52:1131 marca wystartuje tygodniowy Festiwal CZYTELMANII, podczas którego nieodpłatnie rozdanych zostanie 60 000 egzemplarzy książki-prezent drukowanej specjalnie na tę okazję i dystrybuowanej w miejscach zrzeszonych w Klubie Czytelmaniaka. Celem kampanii jest dotarcie do tej części społeczeństwa, która na co dzień nie sięga po książkę. Dlatego opowiadanie Ammanitiego znaleźć będzie można w 400 punktach na terenie całej Polski, nie tylko w bibliotekach i księgarniach, lecz także w kinach (Multikino), pociągach (Intercity), perfumeriach, kawiarniach (Daily Cafe), sklepach internetowych (Merlin.pl, Creative.pl, Sferis.pl). To miejsca, w których książkowy-prezent będzie zaskoczeniem. Organizatorzy kampanii chcą przekonać, że książka nie jest zakurzonym zabytkiem, lecz ewoluuje i przybiera nowoczesne formy – na miarę XXI wieku.
Autorem książki-prezentu tegorocznej edycji kampanii jest jeden z najgłośniejszych włoskich pisarzy Niccolo Ammaniti. Ma na swoim koncie powieści, opowiadania, nowele, artykuły, komiksy oraz najważniejszą włoską nagrodę literacką Premio Strega 2007 za „Jak Bóg przykazał”. Jest także najmłodszym laureatem nagrody Viareggio-Recacci. Na podstawie jego fabuł powstało kilka filmów, w tym hollywoodzki „Gone Bad”. Książki tego urodzonego w Rzymie w 1966 roku pisarza wydano dotychczas w 44 krajach. Bohaterem tegorocznego Festiwalu CZYTELMANII, będzie jego opowiadanie pt. ,,Zoolog‘‘.
– Książka-prezent ma być literaturą najwyższej klasy. Rok temu Haruki Murakami, wcześniej Irek Grin, teraz włoska sława – wymienia Zuzanna Ziajko, koordynator projektu – Kto za rok? Tego zdradzić nie mogę. Ale po cichu powiem, że trwają już rozmowy z agentem. I będzie to prawdziwa niespodzianka!
CZYTELMANIA odbywa się pod honorowym patronatem ministra kultury i dziedzictwa narodowego.
Więcej informacji o przebiegu kampanii oraz wykaz miejsc, w których znaleźć można książkę-prezent na stronie: www.czytelmania.pl .