Książka o platformie Netflix zdradza kulisy korporacyjnych zasad
2020-11-16 13:59:43Do sprzedaży w Polsce trafiła właśnie książka Gdy regułą jest brak reguł: Netflix i filozofia przemiany. Powstała ona na bazie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Netflix z całego świata.
Książka o sukcesie Netflixa
Netflix to firma wyjątkowa na międzynarodową skalę. Nie tylko ze względu na wiodącą pozycję w świecie rozrywki czy pozycję lidera wśród serwisów VoD, uzyskaną dzięki zainteresowaniu ponad 195 milionom użytkowników z 190 krajów. Wyróżnia ją przede wszystkim rewolucyjne podejście do kultury zarządzania. Reed Hastings, tworząc Netflix, opracował filozofię korporacyjną i zestaw zasad, które odrzucały tradycyjne założenia. Dzięki temu Netflix dziś może cieszyć się tytułem jednej z najbardziej pomysłowych firm na świecie.
Ważną składową książki są osobiste doświadczenia Reeda Hastingsa. CEO Netflix wraz z Erin Meyer, jedną z najbardziej wpływowych ekspertek od kultur korporacyjnych na świecie oraz bestsellerową autorką The Culture Map, po raz pierwszy opowiedzieli historię swoich prób i błędów, tworząc fascynującą relację z narodzin radykalnej filozofii Netflix. Autorzy wspólnie wyjaśniają sedno podejścia do prowadzenia firmy, które, z początku kontrowersyjne, ostatecznie dało efekty budzące zazdrość świata biznesu.
Nowe standardy, które wprowadził do swojej firmy Reed Hastings, stawiają ludzi ponad procesami, innowacyjność ponad efektywnością, a pracownikom dają przede wszystkim pole do działania. W Netflix nie ma polityki urlopowej czy limitów wydatków służbowych. To przede wszystkim zespół najlepszych ekspertów, którzy nie boją się wyrażać szczerych opinii - nawet jeśli nie są zgodne z założeniami przełożonych. Hasło Netflix to "niezależność i odpowiedzialność": każdy sam podejmuje decyzje, a firma docenia to najlepiej na rynku. Kiedy Hastings i jego zespół po raz pierwszy opracowali te nowatorskie zasady, nikt nie umiał przewidzieć, co przyniosą. Szybko okazało się, że ich metody sprawdzają się świetnie, a Netflix stał się dzięki nim jedną z najbardziej lubianych marek na świecie.
Sylwetki autorów
Reed
Hastings jest przedsiębiorcą, który zrewolucjonizował rozrywkę,
współtworząc w 1997 roku firmę Netflix w 1997, a od 1999 obejmując stanowisko
jej prezesa i dyrektora generalnego. Jego pierwsza firma, Pure Software,
powstała w 1991 r. i została przejęta tuż przed uruchomieniem Netflix. Reed był
członkiem amerykańskiej California State Board of Education w latach
2000-2004. Jest też jest aktywnym filantropem - zasiadał w zarządzie kilku
amerykańskich organizacji edukacyjnych. Kształcił się w Bowdoin College i Stanford
University. Pomiędzy Bowdoin i Stanford, Hastings służył w Korpusie Pokoju jako
nauczyciel wolontariusz w Afryce Południowej.
Erin Meyer jest autorką książki The Culture Map: Przełamując
niewidzialne granice globalnego biznesu i profesorem na INSEAD, jednej z
wiodących międzynarodowych szkół biznesu na świecie. Jej prace pojawiły się w
Harvard Business Review, The New York Times i Forbes.com. W 2019 r. Meyer
została wyróżniona przez The Thinkers50 jako jedna z pięćdziesięciu najbardziej
wpływowych ekspertek kultury korporacyjnej na świecie. W 2004 r. otrzymała
tytuł MBA na INSEAD. W latach 1994-95 pracowała również w Korpusie Pokoju
jako wolontariuszka w Afryce Południowej. Obecnie mieszka w Paryżu.
MD/ip
fot. materiały prasowe